Generació Digital: TORIYAMA

Sunday, October 08, 2006

Ariadna al Laberint de...Brain Training (DS)


Bé, tot i que jo no el classificaria com a videojoc si per videojoc entenem entreteniment, diversió, jugar per jugar... perquè jo definiria el Brain Training com un programa informàtic d'entrenament del cervell. Sabeu aquella màxima que diu que el cervell és com un múscul més, que si no el treballes s'atrofia i si l'exercites es manté en forma... doncs és aquesta idea aplicada a la informàtica, un programa que et permet agafar agilitat mental, exercitar la memòria i la capacitat de pensar amb rapidesa a través d'una sèrie d'exercicis de càlcul, de memòria i d'agilitat.

Recordeu quan èrem petits per les vacances ens donaven aquells quaderns de sumes, restes, multiplicacions i divisions per l'estiu per no oblidar, doncs uns dels exercicis són això però en electrònic i amb les avantatges que aixo comporta: doncs que es pot calcular el temps que es triga i comparar amb registres dels dies anteriors i per tant es pot fer un seguiment. I recorda una mia a escriure, perquè el joc és per a Nintendo DS, que és una consola portàtil de la mida d'una agenda electrònica que precisament té una mantalla tàctil on amb el punter escrius i sembla que estiguis fent els deures!!!

I aquesta exercitació del cervell es fa segons un mètode científic d'un home japonès (no podia ser d'una altra manera) que es diu Kawashima. Un home que per cert, apareix sempre la seva cara en dibuix i que és el que et va presentant la sèrie de proves que cal anar fent per guanyar agilitat.


I tot això en una consola potàtil, per la qualcosa és molt més fàcil jugar: no has de connectar aparells al televisor ni res d'això. Senzillament l'engegues i jugues. I cal dir que la consola per a la que s'ha editat el joc és la Nintendo DS, que és una consola que es juga tocant la pantalla o interactuant amb la veu, la qual cosa la fa molt més dinàmica que no pas les altres que són amb el comandament. Crec que d'això se'n diu "Touch Generation" i intueixo que és per on evolucionaran aquest tipus d'aparells.

Bé, com deia hi ha diferents tipus d'exercici: el de càcul amb 20 o 100 operacions (suma, resta o multiplicació); el de memòria, que et permeten durant 2 minuts llegir una trentena de paraules i a continuació has d'escriure les que recordis; també hi ha una prova de lectura en veu alta; una de contar síl·labes... recorda moltes coses que feiem a l'escola.

HI ha un fet que enganxa al jugador o usuari: i és que a partir de la pràctica la màquina estableix segons uns parametres determinats l'edat mental del jugador. De fet només obrir el joc et pregunter ¿Qué edad mental tienes? I va al revés del que estem acostumats, és a dir: l'edat òptima del cervell en quant a rapidesa i agilitat és 20 anys. I el que sol passar és que el primer test de l'edat mental surten 70, 60 anys o fins i tot 80. És a dir, que el jugador té una agilitat d'un avi, d'un cervell vell, ancià. Quan surt aquest resultat la moral va per terra... i que consti que a mi em va sortir una edat de 47 anys eh!!! Però tant se val, a ningú li agrada que li diguin que és lent ... Ara, val a dir que amb una mica de pràctica, dos o tres dies, és possible anar-se apropant a l'edat de 20anys. Només cal pràctica, cada dia o cada dos dies dedicar-hi 5 o 10 minuts per "activar el còrtex o la part frontal del cervell, que és com diu el joc".

A mida que vas practicant la màquina et permet accedir a nous exercicis més complicats que et fan millorar, i a més també hi ha la possibilitat de fer sudokus, aquest joc que vam descobrir l'estiu passat gràcies a les pagìnes d'encreuats dels diaris i que realment han general una sudoku-mania brutal al nostre país. Doncs bé, els malalts del sudoku també poden jugar i a més haig de dir que el programa té un calendari i cada cop que jugues marques el dia, per tant saps perfectament quan has jugat, portes un control.

A mida que es completen tests, pots anar avançant i accedint a proves noves i cada cop més complicades.



PUNTUACIÓ:
És un joc per adults, pensat per fer pensar i crec, sincerament, que pot ser un joc que faci canviar alguns prejudicis que es tenen, que tenim els que som poc aficionats als videojocs. Perquè realment veus que té una utilitat, i de fet puc donar fe que el tipus de pakaging, el disseny de la caixa mateix és molt per adult, no apareix cap dibuixet ni res per l'estil. Per això jo crec que li posaria un 8 i mig, perquè realment fa despertar les neurones i crec que això ens fa falta a molts i a molta gent!!! A veure si pensem més!!!

ANNEX

Brain Training ha arrassat a la llista de venda de videojocs al Japó. De fet al Japó es veu que porta un any al Top Ten i que qui el compra són persones de mitjana edat, per sobre dels 30.

A més acaba de sortir si no vaig mal fixada un segon volum encara més complicat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home